Mijn Techem

Informeert bewoners over hun verbruik, meterstanden en afrekening.

Het platform Mijn Techem is een online platform speciaal voor uw bewoners. Hier vinden zij informatie over de afrekening, de meetapparatuur en het verbruik. Bovendien biedt Mijn Techem de mogelijkheid voor bewoners om hun eigen afrekening online in te zien. Een extra dienst in Mijn Techem is Mijn Energiecoach waar bewoners hun meterstanden volgen en hun verbruiken analyseren. 

De highlights

- Meterstanden inzien en verbruiken vergelijken met het gemiddelde of een andere periode.
- Afrekeningen inzien en downloaden, ook die uit het verleden.
- Reparatieopdracht of opdracht voor tussentijdse aflezing opgeven.
- Servicepunt met FAQ en uitgebreide aanvullende informatie.

Meterstanden en verbruiken

Indien Mijn Energiecoach is afgesloten, zien uw bewoners hun verbruiken online en kunnen zij analyses maken van het eigen verbruik. Ook zien zij of hun huidige verbruik meer, minder of gelijk is ten opzichte van het voorgaand jaar.

De laatst gemeten meterstand staat standaard in beeld. Daarbij is Mijn Energiecoach voorzien van nog twee datum invulvelden om een meterstand op te roepen.

Afrekeningen downloaden

Op het platform Mijn Techem kunnen bewoners ook hun eigen afrekening inzien en downloaden. Niet alleen de allernieuwste afrekeningen, maar ook die uit het verleden. De afrekeningen kunnen gelukkig niet zomaar gedownload worden. Deze dienen eerst vrijgegeven te worden.

Reparatieopdracht, opdracht voor tussenaflezing en Servicepunt

Uw bewoners kunnen via Mijn Techem een reparatieopdracht of een verzoek voor tussentijdse aflezing insturen. Ter controle ontvangt u deze eerst. Hierna kunt u deze doorsturen of indienen via uw eigen werkopdrachtensysteem naar Techem.
Het servicepunt voorziet uw bewoners van informatie over meting, aflezing, verbruiken en afrekeningen. Bovendien vinden zij hier ook de veelgestelde vragen en antwoorden.

Hoe werkt het nu precies?

Het basis platform Mijn Techem kan voor uw bewoners ter beschikking gesteld worden. Uw bewoners kunnen dan hun afrekening inzien, reparatieopdracht en tussenaflezing indienen en raadplegen van het servicepunt. Willen zij ook inzage hebben in hun verbruiksgegevens en meterstanden, dan dient de betaalde dienst Mijn Energiecoach afgesloten te worden.

U als klant beheert de bewoners in het Techem Portal. Om bewoners toegang te geven stuurt u via het Techem Portal een uitnodiging per e-mail naar alle bewoners. U kunt ook een brief uitprinten en deze opsturen naar de bewoners. In de uitnodiging staat een toegangscode waarmee de bewoner kan inloggen. Na deze eerste inlog, maken zij een wachtwoord aan en hebben toegang tot hun gegevens.

Naar boven