U hoeft zich geen zorgen meer te maken over het maandelijks incasseren van de voorschotten bij uw bewoners én de betaling aan uw energieleverancier.

Want wij incasseren voor u!

Dit bespaart u tijd, geld en energie. Het Techem debiteurenmanagement stelt niet alleen de jaarlijkse eindafrekening op voor de bewoner. Wij regelen ook de financiële afhandeling en communiceren rechtstreeks met uw bewoners. Dan heeft u (ook daar) geen omkijken naar. Zo’n incasso traject, hoe werkt dat?

  1. Wij regelen de (incasso)machtiging met uw bewoners

  2. Wij incasseren het maandelijkse voorschot bij uw bewoners

  3. Wij maken de jaarlijkse eindafrekening op en verrekenen deze met uw bewoners

  4. Verrekenen overige kosten; denk bijvoorbeeld aan het onderhoud van de lift, de glazenwasser of de tuinman

  5. Berekenen per jaar opnieuw het maandelijkse voorschot op basis van de laatste afrekening (werkelijk verbruik)

  6. De maandelijkse verrekening met uw energieleverancier? Dit regen wij voor u

  7. Maandelijks doen wij een controle op de energienota van uw energieleverancier

U, maar zeker ook uw bewoners, kunnen voor vragen altijd terecht bij de afdeling debiteurenmanagement. Zij zijn te bereiken via T. 076 57 25 858.

Betaling blijft uit, wat nu?
Wij incasseren de voorschotten van de eindgebruikers door middel van een papieren factuur, betaalmail of een automatische incasso. Mocht een betaling uitblijven, dan sturen wij tot 2 maal een herinnering.

Ruim 97% betalingsscore
Het komt nauwelijks voor, maar bij een kleine 3% aan achterstallige betalingen moet er deurwaarder in actie komen. Na overleg kan dit onze eigen of uw deurwaarder zijn.

De kracht van besparen, digitaal afrekenen
Techem loopt voorop als het gaat om digitaliseren. Zo maken we samen gebouwen slimmer, duurzamer en gezonder. Uw bewoners, de eindgebruikers, bieden wij de volgende betaalmogelijkheden:

  • Per post (kosten 1,-) Duurzaamheid willen wij stimuleren. Dit doen wij via al onze diensten. De kosten voor een factuur per brief bedragen daarom 1 euro. 

  • Betaalmail (gratis) Maandelijks ontvangt uw bewoner een mail met een iDEAL-betaallink. Hiermee maakt hij/zij het voorschot zelf aan ons over.

  • Automatische incasso (gratis) Na een incasso-overeenkomst incasseren wij op iedere eerste van de maand het te betalen voorschot.


Voor onze betalingen werken wij samen met Mail to Pay, de grondlegger van Debtor Process Automation (DPA). De gegevens die met Mail to Pay worden verwerkt worden behandeld en gecontroleerd volgens de algemene verordening gegevensbescherming (AVG/GDPR).

De afdeling debiteurenmanagement
Heeft u vragen, of wilt u zich geen zorgen meer maken over het maandelijks innen van de voorschotten bij uw bewoners, onze collega’s van de afdeling debiteurenmanagement zijn te bereiken via:
debiteur@techem.nl T. 076 57 25 858

Naar boven